Kezelések

Fogmegtartó kezelések
Fogpótlás

Fogtömés:

• In lay (ragasztott betét) amely lehet arany, kerámia vagy műanyag. Nagyobb kiterjedésű fogszuvasodás helyreállítására használatos, amely segítségével a fogstruktúrát jobban lehet reprodukálni.

• Fényre polimerizálódó, fogszínű tömés, amelyek magas esztétikai igénnyel képes a fogszuvasodás helyreállítására.

Gyökérkezelés:

fogak heveny, idült gyulladásának kezelése a fogmegtartás érdekében, amely kezelés után a fog helyreállítható.

Barázdazárás:

A gyerekfogászatban a frissen előtört, maradó fogak fájdalommentes, szuvasodás elleni védelme a rágófelszínen gyermeke egészségének érdekében. A maradó őrlő fogak előtörése utáni 2-3 éven belül ajánlott.

A fogvédő bevonatok

hosszantartó és hatékony védelmet nyújtanak a fogak romlása ellen, derül ki egy új felmérésből. A fogvédő bevonat olyan műanyagalapú készítmény, amely a fogak rágófelületét védi. Az anyagot az American Dental Association (ADA) ajánlása szerint a fogszuvasodásnak leginkább kitett felületre helyezik fel, általában az őrlőfogakra és a kisőrlőkre.

Fogszabályozás

A fogszabályozó orvosnak azonban nemcsak az esztétikai, hanem a funkcionális rendellenességeket is figyelembe kell vennie.

Egy szabálytalan fogazat túl azon, hogy „nem szép”, egyéb problémákat is okozhat Önnek.

A torlódott fogazat nehezen tisztítható, így könnyebben szuvasodik, hamarabb alakul ki fogágybetegség, a rágóképesség csökkenése, pedig emésztőszervi betegségek kialakulásához vezet.

A szabálytalan fogazat hangképzési zavarokat és ezzel összefüg-gésben mentális, pszichés zavarokat okozhat.

Fogfehérítés

A kezelés

Rendelőinkben új, amerikai LUMIBRITE technológiával végezzük a fogfehérítést.

Ez az innovatív technológia már nem okoz érzékenységet, a kezelés lényegesen rövidebb ideig, alig fél órát tart csak.

Ha a LUMIBRITE kezelést választja, mosolya ismét megnyerő és szép lesz, ami biztonságot ad az emberek között.

Minden ember fogán protein réteg található. Ez a réteg tartalmazza a felületi elszíneződéseket, és ez a réteg tűnik el a LUMIBRITE kezelés során.

A kivehető pótlás (protézis) lehet részleges, de ha már minden fog elveszett, akkor teljes protézis készül. A készítendő fogpótlás fajtája, megtervezése, elkészítése a fogorvos feladata.

A fix vagy rögzített fogpótlások, hidak ma már leginkább fém-kerámia kompozíciókból készülnek. Anyagi szempontokat is figyelembe véve fémből (nemes- vagy nem nemes fémből) is el lehet készíteni. A kozmetikai szempontból alkalmazott műanyag „leplezőanyagok” kevésbé jók és tartósak, viszont olcsóbbak, mint a kerámia.

Implantáció

Az állcsontba helyezett titán alapra épített, egyéni esztétikai igények szerinti, tökéletes esztétikumot biztosító fogpótlás, amely végleges megoldást nyújt a foghiány kezelésére.

Az implantációs fogpótlás képes funkcionálisan teljesen pótolni az eredetei fogakat, javítja a rágást, a beszédet és előnyösen változtat az arc esztétikáján. Az implantátum szövetbarát anyagból (pl. titán) készül, amelyet a szervezet befogad és nincsenek allergiás reakciók.

További előnyei:

• egy, két fog hiánya esetén nem kell az ép fogak lecsiszolásával hidat készíteni

• sokkal kényelmesebb és könnyebben kezelhető, mint a kivehető fogpótlás

• megelőzi a fogvesztést követő csont lebontódást

• nagyon jó táplálkozási és társasági komfort érzetet nyújt

Lágylézer kezelés

A lágy lézer olyan új lehetőségeket nyújt az orvosok számára, amely segítségével felgyorsítható a sebek gyógyulása, hatékonyan kezelhetőek a gyulladások, ezáltal csökkenthetőek a fájdalmak.

Kismama- és gyermekfogászat

A gyermekkorban meglepően gyors a szuvasodás folyamata, ezért ebben a korban félévente szükséges felkeresni a fogorvost, mert az időben észlelt problémákat kíméletesen és fájdalommentesen tudjuk gyógyítani.

A szuvas tejfogak ellátása szakorvosi feladat, viszont az orvos egyénileg mérlegeli a beavatkozás mikéntjét, szükségességét, lehetőségét.